søndag den 18. januar 2009

Søndagssysler

Nu ved jeg, hvordan man får krammet på teenageren!
Man siger bare, man vil gøre hovedrent på hans værelse - så kom han i gang.

4 sorte sække blev fyldt og slæbt ned. Efter et kig i poserne, gik det op for os, affaldet skulle sorteres, så nu sidder faren med en eddikesur teenager og sorterer affald. Der findes drikkeglas, skeer, pc-spil, flasker osv osv.

Om lidt afgør forældrene, hvem der har overskud og tålmodighed til at gentage denne proces på den unge herres værelse.

Jeg funderer lidt over, hvor mange gange, vi skal udføre denne øvelse, før han kan selv.....

5 kommentarer:

Irene sagde ...

Tjah fru Rønne - min mand og jeg gjorde det sidste søndag på sønnens værelse - og han er fyldt 18!!! Han burde jo egentlig kunne selv......men til sidst gad vi bare ikke sige det mere, så er vi jo selv ude om det :-)Og sønnen var svært tilfreds med at få et ryddet og rengjort værelse. Hvor dum kan man være ?

Anonym sagde ...

Mon ikke mange først lærer det, efter de er flyttet hjemmefra?
Det har jeg oplevet rigtig mange gange - inklusiv med mig selv. Det, der blev opfattet som en sur pligt i barndomshjemmet, blev ligesom mere naturligt, når man havde fået sit eget :-D

Anonym sagde ...

Hvor blev jeg, undskyld, glad da jeg læste dette :O)
Det er altså IKKE kun MIG der har de problemer med teenagersønnen!
Jeg beder ham om en oprydning, og så netop, finder jeg en pose affald, med drikkeglas og deslige, som absolut IKKE skal smides ud, men det er det nemmeste.
Sig endelig til hvis du finder en løsning på problemet ;O)

Fru Rønne sagde ...

Gitte: Lover højt og helligt at offentliggøre overalt, hvis løsningen bliver fundet.

Helle K. sagde ...

Min teenager - han er 15 år - gjorde hovedrent i fredags - helt af sig selv!!! Han havde alt ude af skabene, vaskede hylderne, støvsugede, tog sengetøj og dyner til vask - vaskede gulvet - forbød mig nogensinde at lægge noget ind i hans skab - jeg roder ;)
Nu venter jeg på, at der kommer en sød pige på besøg...