onsdag den 2. marts 2011

Undervisning i Cyberspace


Så blev jeg klar til i dag.

Onsdag er en anderledes arbejdsdag. Der underviser jeg en gruppe børn fra 3 skoler - på en gang. Det foregår via videokonference over nettet, ved computere, hvor eleverne arbejder på samme opgave, chat på pc.
Det er et pilotprojekt, vi deltager i på vores skole.


Her skal tænkes anderledes. Ikke al undervisning egner sig,- og vi skulle jo gerne finde ud af, om og hvordan denne måde at arbejde på, styrker indlæringen. Man skal ikke falde i svime over al vores fancy it-halløj.....man skal have glæde af det.

Nu er projektet snart slut, lærere og elever fra 3 skoler mødes fysisk til et seminar og en fest, hvor vi smilende kan klappe hinanden på ryggen.
Trods læssevis af tekniske og praktiske problemer, har børnene været glade, mange ligefrem lært nyt.
Lærerne er fået SÅ mange erfaringer, der selvfølgelig skal bruges til kommende projekter, hvor en skole fra Singapore, Irland og et par danske slutter sig til.

Her i lille Karlby sidder jeg og tænker grundigt, og jeg tror nok, jeg har ideer til, hvordan denne form for undervisning kan bruges. Hvordan den kan føre nogle af mine elever hen, hvor de ellers ikke ville have mulighed for at bevæge sig........ Se, det er interessant!












2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Det bar i hvert fald interessant, at se resultaterne torsdag aften.

Unknown sagde ...

var ikke bar