lørdag den 26. marts 2011

Fantastisk hverdagsøjeblik

Jeg er ret heldig.
Hver eneste dag ligger smil og venter på mig - jeg skal blot åbne øjnene.
At være tæt på så mange børn og voksne hver dag, giver rig mulighed for at stoppe op og nyde vigtige og pragtfulde øjeblikke.
I min (verdens bedste) klasse har vi arbejdet med "at frelse verden". Vi har set film, skrevet og læst om frelsere af alle størrelser....og endt med, vi faktisk kan frelse verden en lille bitte smule,- ved at gøre dagen god for hinanden = mennesker, der føler sig set, bliver gladere mennesker = glade mennesker har overskud til at være aktive.
I forbindelse med dette arbejde, har eleverne skrevet blå bog om helte. Både de fiktive og de virkelige.
Nu hænger den blå bog på gangen, så alle kan læse den.
Og midt blandt superman, fædre, Jesus og batman....hænger Fru Rønne. Det er da sødt!
Men det giver bestemt anledning til omtanke. Et barn tænker sådan på mig - jeg skal gøre mig ekstra umage til at fortjene en titel som helt. At jeg som lærer kan have stor betydning i et barns liv , må jeg tage alvorligt og have en andægtig tilgang til.

Som i måske kan se, er min modstander "dumhed" - og min opgave "at redde elever fra dumhed"

Vær så god at spis' Fru Rønne!

PS: Den der med mine svage sider er balloner, er god nok. Jeg hader balloner! Tror mine elever kender mig temmeligt godt. :)

Ingen kommentarer: