fredag den 20. februar 2009

Fredagsfødselsdag

Øj,- det er lang tid siden, jeg sidst har blogget.
Men somme tider tager hverdagen over, og det er vel også på sin plads.
Der har dog været stille stunder til tomme tanker og håndens arbejde. De to går egentlig ret godt i spænd.
Fiona skulle prøves!! Heldigvis har vi et par små piger i familien, jeg kan strikke til. Så det er jo alletiders undskyldning for at komme i gang. Super mønster og vidunderlig top/kjole. Strikket i Mariannes dejlige garn.

Er i gang med nr. to.



Om et øjeblik tager jeg lagkagen under armen (nja...måske ikke så smart) og smutter over til naboen, min gamle mor, der i dag fylder 84. Så mange familiemedlemmer, der nu kan, mødes derovre til kaffe og sladder med familiens vise, dejlige overhovede.
For et halvt år siden strikkede jeg Design.dk's Empire-vest til hende. Rigtig pæn er den, meeen måske ikke den smarteste til en kone på 39 kg. Det ville hjælpe med lidt huld til at fylde den ud.
Men den har hun gået med lige siden, og nu forsøger jeg så med en ny vest, der forhåbentlig sidder lidt smartere på den tynde krop.


Det er ganske vidunderligt at have en mor! Hun gider have alt det, jeg laver...og hun bliver så glad. Sådan er mødre vist. Hun er helt klar over, hun er nødt til at holde sig i live, så jeg har en glad modtager af hjemmestrik.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg hader når det sker for dig:( at hverdagen får overtaget og du ikke lader hører fra dig!
Godt, at du er her igen:) Tillykke med din mor.
Vi ses søndag.

Madame sagde ...

Hvor er det dejligt for dig, at du stadig har din mor - hun lyder til at være frisk omend jo alt for tynd.

Stille stunder til tomme tanker og håndens arbejde lyder livgivende dejligt ;-)
Du har været savnet fru Rønne ...

Fru Rønne sagde ...

Oline: Lover at være her lidt mere regelmæssigt!

Fru Rønne sagde ...

Madame...tak, tak for de søde ord. Bliver glad og rørt