søndag den 18. november 2007

Søndage

Søndag er en underlig dag. Ofte er jeg lidt blå.
Sært, da der jo står en frisk fridag foran mig og hilser.
Måske er det fordi, jeg ved, der på mit skrivebord ligger næste uges forbredelse og kalder.

I dag skal der oven i købet skrives elevplaner. Bertel har bedt mig om det. En plan for hver elev to gange om året.
Egentlig har jeg altid gjort det...i min egen, private bog. Her bor hver enkelt elev, deres resultater, deres nuværende niveau, styrkesider, svagheder, deres udvikling fagligt som socialt, aftaler, samtaler,- og af og til hemmeligheder mellem eleven og mig.
Alle disse oplysninger er grundlæggende for min undervisning og omgang med eleverne,- og skrevet til mig selv.
Nu skal jeg så have skrevet det ind i en fortrykt plan, så alle kan forstå...ikke mindst ikke misforstå, hvad jeg mener.
Det kan nemt blive til en gang overflade-snak,- men jeg øver mig og bliver sikkert bedre til det.

(Mine) forældre, som jo skulle have nytte af disse planer, er ikke så begejstrede.
De vil hellere have en dyb samtale end en gennemgang af elevplanen.
Fakstisk synes jeg, det er vigtigt at finde ud af, om forældrene synes, det gavner. Er der nogen, der har spurgt dem????

Jeg synes, der er udmærket at have ting skriftligt og vi arbejder videre med formen, så ender det vel med, alle bliver tilfredse.

Jeg bliver nu alligevel med at skrive i min lille bog :-).

Ingen kommentarer: