søndag den 18. november 2007

Ro

Lørdag...kl 23.

Alle unger sover, Jan (ægtemand) og vovse går i seng.
Så er der stille i mit ellers meget levende hus, og jeg stornyder at kunne have tankerne lidt for mig selv.
Den bærbare hentes ind i stuen, lydbog sættes på...og mig op i sofaen med strikketøj.

En lille stjernestund i mit liv.

At lytte til en bog, der bliver læst op, er en langsommelig affære, kan oveni købet være en prøvelse. Vi er jo vandt til alt skifter hurtigt. Lyde, billeder knalder dagligt mod vores hjerne, og somme tider kan det være en øvelse i ro, fordybelse, koncentration og sikkert godt for hjerterytme og adrenalinniveau at lave noget, der tager tid og går laaangsomt.

Jeg nyder det!

En sok blev strikket,- nemt og tanketomt arbejde.




Sjalet i skyggestrik havde jeg lukket af for tidligt, så det blev sat på pindene igen - klar til ekstra 15 cm.

Så det var med tilfredshed og ro i sjælen, jeg luskede (alt for sent) i seng




Ingen kommentarer: