tirsdag den 21. juli 2009

Det er nok ikke længere en hemmelighed, jeg er temmelig glad for garn..... og specielt NORO garn, har jeg en stor, blød plet for.
Det betyder, at hvis jeg snuser et godt tilbud op og jeg kan finde mønter i hjørnerne af min pung,- så køber jeg.
Blot at se på farverne, ae det, nyde at strikke med det er en velsignelse.

Så da jeg stod med 300g Noro Silk Garden Sock, blev der straks slået op til et Lady Eleanor enterlac stole. Da det havde ligget i garnkurven i måneder og vrælet over, kun at være en halv meter lang, blev det.... vups... tryllet om til et sjal.


Mange har strikket et Silk Kerchief,- og det så ud til at være et godt tanketomt projekt for mig.
Dog har jeg sjældent brug for et tørklæde til at varme halsen (har det rigeligt varmt i forvejen, alderen, you know),- så jeg fortsatte strikningen til et stort, fint sjal røg af pindene.
Det hvide garn er cashmere/silke,- så det
er blevet til et rigtigt luksussjal!

8 kommentarer:

Tineke sagde ...

Sikke en lækker kombination! Nu vil skæbnen at jeg også har noget Noro sock og en slet Cashmere / Silke, mon ik' jeg skulle se at få sat igang!

Jane sagde ...

Wauv, hvor er det smukt! Og sikken dejlig luksus blanding af Noro og Cashmere/silke, lækkert lækkert lækkert....

Fríða sagde ...

lækkeeeert!
kh.fra Island
Frida

Irene sagde ...

Fantastisk smukt luksussjal! Jeg har også lidt Noro-rester liggende - god idè:-)

Kludemutter sagde ...

WOW, det er flot.
Smadder god ide´, TAK !!!

Yt.

Endnu et sjal der skal strikkes.
Og hvis jeg husker ret ligger der 2ngl. noro strømpegarn og venter ;O

Camilla sagde ...

Nøj hvor det strømmer fra pindende hjemme hos dig. Det er nogle virkelig fine børnemodeller du har lavet. Må jeg også være dit barnebarn?
Fantastisk lækker have. Vi deler vist en del interesser. Jeg har også en fortid som Fimo-knappe-fabrikant. De er fantastiske til strik. Du har lige inspireret mig til at genoptage produktionen. Tak for det :-)

IF Stjernen sagde ...

Hvor er det flot!

Jeg er vild med silk garden sock - det er meget mere lækkert end kureyon sock. Og blandet med cashmere og silke er det virkelig den rene luksus.

Pernille sagde ...

Nøøøj hvor er det bare en lækker luksus klud, den må jeg helt bestemt gøre dig efter. Ha' en rigtig god weekend. :o)