mandag den 22. september 2008

Samarbejde

Opvaskemasinen lukkede vand ud på køkkengulvet i aftes.
Alt vandet!!

Pyt, det kan tørres op,- og det blev det.

Så en kæmpeopvask stod og tronede demonstrativt på køkkenbordet, da jeg kom hjem fra skole.
Ok, ærmerne op, kalde på medhjælp - og så i gang.

Her troede moren, hun skulle hygge-snakke-vaske op med yngste,- meeen det kunne han nu ikke se det sjove i.

"Må jeg gå nu?"
"Hvad lavede I i engelsk i dag?"
"Skrev stamtræ. Er jeg færdig nu?"
"Hvordan går det med det spil, du er ved at opfinde?"
"Fint. Er det krus, det sidste?"
"Jamen, hvad skal I lave på onsdag, når der er temadag?"
"Cykle. Må jeg gå nu?"

Det var vist mit behov for at hygge!

Ungen smuttede, og jeg vaskede færdig.

PS: glæder mig til opvaskemaskinen virker igen. Kan sagtens finde på andet at lave, end at vaske op.

Ingen kommentarer: