lørdag den 30. august 2008

Kærlighed og kaos



Det sker, jeg synes, jeg kæmper mod overmagten...eller flertallet.
Mere konkret handler det om at være ene hunkøn blandt mange hankønsvæsner.
Alle mine dejlige drenge!

Der er ingen tvivl om kønnenes forskllighed m.h.t. arbejdsmetoder og
Sådan er det i hvert tilfælde her i huset.
Dagligt lyder det: Sæt spegepølsen i køleskabet. Øjeblikket efter: Tag tallerkenen ud i opvaskeren. To sekunder senere: I opvaskeren!!!!
Er det dovenskab? Ser de det ikke? Mangel på opdragelse? Eller en hysterisk mor?


Tja,- morens oprydnings og rengøringsniveau har tilpasset sig familien, hun vælger sine kampe med omhu. Meeen jeg har jo også lov at være her.
Opdragelse.... synes godt nok, jeg på diverse pædagogiske og upædagogiske måder har forsøgt. Og jeg giver da ikke op.


Mand, mellemste og 2 børnebørn i gang med at tilberede aftensmad. De arbejder godt sammen, lydniveauet er højt, og heldigvis er der plads og rum til det.

Jeg fik lov at rydde op bagefter, man skal jo gøre det, man er god til :-)


1 kommentar:

Unknown sagde ...

Det er godt med nogle traditionelle kønsroller at læne sig op ad, når arbejdsopgaverne skal fordeles. Jeg påtager mig eksempelvis gerne pligten med at censurere avisen og ligge sofaen til, og skal nok sørge for ikke at gå i vejen for støvsugning og oprydning :-)