mandag den 4. august 2008

I dag har jeg lært

...at det ikke hedder Handelshøjskole, men Aarhus School of Business, University of Aarhus.

...at undervisningen forgår på engelsk,- og at jeg rent faktsik sagtens kan følge med.

...at måske er der væsentlig forskel på "skolesyn" i USA og i Danmark..vel ikke overraskende.

...at Rita Duun er kult.

...at det er sjovt at være blandet med People from the business community.


Mit skoleår starter flyvende med en uges konference:
31st International Leadership Institute Learning for Life


Smilende, interessante amerikanere fortalte om forskellige læringsstile, og konsekvenser heraf.

Aldrende, meget velholdte Fru Dunn herself var tilstede. En karismatisk kvinde med stor erfaring og interessante synspunkter.

Der tilbringer jeg resten af ugen 9 timer hver dag.

Allerede nu popper ideer op, men grubler nu også lidt over de mislyde, der fløjter forbi mit indre øre, hvis jeg ukritisk skal implementere amerikanske undervisningsmetoder ..... så, som så mange danskere...."Kan man ikke bare bruge de dele, man synes er relevante?" Det er jeg ikke sikker på, Fru Dunn synes.


Regner med at blive endnu klogere...

Ingen kommentarer: