lørdag den 19. juni 2010

Sommervisit

Selvom der arbejdes igennem på jobbet i øjblikket, bliver jeg da heldigvis forstyrret af min pragtfulde familie.

Inden for samme uge, har jeg haft besøg af mine to niecer, to smukke piger, der betyder så uendligt meget i mit liv.
Først kom Lise med mand og jeg kunne kysse Nelson velkommen til Jylland. Den dejligste trold, der også fik hils på sin oldemor.



Onsdag aften dukkede Mette op - helt alene - og vi fik lidt tid til en Rønne-snak.
En Rønne-snak er en intens samtale i speedtempo, fyldt med smil, tårer, - svingende mellem den lette sladder og livets dybe issues.

Og selv om aldersforskellen og bolig-afstanden mellem mig og pigerne er stor,- skal vi aldrig føle os frem...vi er trygge i hinandens selskab, nærhed og intimitet er der straks.

Kastede en sommerkjole efter Mette, som kæmper en del med Asta(2½ år) om, hvad praktisk påklædning er ....nu må vi så se, om kjolen falder i Astas smag :-D
Mønster: Geilsk Tankestreg
Garn: Plain bomuld fra Brugsen

2 kommentarer:

Skribenten sagde ...

Kære Fru Rønne

Jeg har brugt morgenen til at sidde og læse tilbage her hos dig. Jeg husker ikke alle indlæggende, men jeg har vist været helt tilbage til midt 2008, og jeg vil bare takke for en masse dejlige skriv :-) Jeg elsker den med knægten og hans hue, terassen, naboen der rejser sig igen og igen, historierne om børn og familie som jeg syntes du tackler så fint. Allermest elsker jeg at kigge på alle billederne af strik og garn. Både den nye og den gamle garnreol er jeg vild med, og hvor er du bare dygtigt til det der med mønstre.. Håber jeg selv bliver det en dag ;)

Jeg ærgrer mig over at jeg ikke nåede at hamstre hos Svit, og glæder mig over at jeg som dig kender til The Yarn and Fiber company. Et dejligt sted at handle, dog er jeg lidt bekymret fordi den sidste bestilling jeg venter på, endnu ikke er dukket op! Gad vide hvor længe der skal gå før man efterlyser en pakke??

Nå, men jeg har hygget mig gevaldigt her hos dig og det syntes jeg lige at jeg ville sige :-)

Pøj pøj med knægtens ADHD, jeg håber at I kan finde ro med diagnosen og at han selv lærer at håndtere den. Det lyder sådan og det glæder mig.

Mange knus og dejlig dag
Henriette

Maret sagde ...

Så koselig med familiebesøk. Og det at unge og eldre møtes...
Min gamle mor venter nå sine 11. og 12. oldebarn. En herlig flokk, og heldevis, alle kan ikke komme på besøk samme uken.